یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

نماینده عالی دولت در البرز؛

افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بالاتری دارند

دوستدار کتاب

مجتبی عبداللهی استاندار البرز گفت: افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بهتری در جامعه دارند و با ذهنی آگاه از آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی، فاصله می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، جلسه هم اندیشی شهر دوستدار کتاب با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز؛ اردشیرآل عوض، مشاور فرهنگی استاندار؛ علی معدنی پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز؛ سعید جابری انصاری ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر مدیران استانی و شهری برگزار شد.

در این جلسه مجتبی عبداللهی استاندار  البرز بر ضرورت آشتی مردم و بویژه جوانان با کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و عنوان داشت: گسترش فضای مجازی، عادات و کیفیت مطالعه را در مردم تغییر داده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه براساس آمارها، سرانه مطالعه برای هر ایرانی به طور متوسط در سال ۲۶ دقیقه است، تصریح کرد: باید برای افزایش این زمان، فرهنگسازی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم؛ چراکه افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بهتری در جامعه دارند و با ذهنی آگاه از آسیب های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی، فاصله بیشتری می گیرند. بر این اساس با راه اندازی شورای سیاستگذاری کرج به عنوان پایتخت کتاب با شعار «می دانیم، می خوانیم» وارد عمل شدیم.

افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بالاتری دارند

اردشیر آل عوض مشاور فرهنگی استاندار البرز نیز در ادامه گفت: بر این باور هستیم که در حوزه کتاب و کتابخوانی یک نقیصه تربیتی بویژه در بخش کودکان و نوجوانان وجود دارد که باید اصلاح شود تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم. کتابخوانی یک مهارت است که باید به کودکان و نوجوانان از سنین پایه آموخت تا این فرهنگ در جامعه بدرستی نهادینه شود.

آل عوض گفت: از آذر ماه سال ۱۴۰۱ که موضوع کرج به عنوان پایتخت کتاب مطرح شد، حمایت های بی دریغ استاندار محترم البرز، انگیزه بخش بود و دستگاه های مختلف را پای کار آورد. اکنون تا رسیدن به پایتخت کتاب یک گام فاصله داریم که با راه اندازی شورای سیاستگذاری، درصدد نیل به هدف هستیم. اکنون که کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب منتخب شده و دست اندرکاران آن و مردم نجیب استان موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی وزرای محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند، گامی بلند به سوی پایتختی کتاب برداشتیم.

گفتنی است، در پایان دست اندرکاران شهر دوستدار کتاب از جمله علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز لوح تقدیری با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی استاندار البرز دریافت کردند.

افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بالاتری دارند

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =